Cyklotour #4   Vihorlat

Kráľom Vihorlatských vrchov je vyhasnutý vulkán Vihorlat s nadmorskou výškou 1076 m.n.m. Z vrcholu sú nádherné výhľady, niekedy sa ukážu aj vrcholky Tatier. Štartujeme v Michalovciach smerom na Zemplínsku šíravu a smerujeme do obce Jovsa. Môžeme si zvoliť dve prístupové cesty. Smer na Zalužice a Lúčky, kde môžeme pohodlne postupovať po hrádzi alebo popri rekreačných strediskách Šíravy, popod vinice. V Jovse vojdeme do brány Lesov SR N 48° 49' 11,809", E 22° 5' 21,044" a začíname stúpať. Na prvej križovatke odbočíme vpravo, smer Vihorlat a po výbornej asfaltke stúpame. Stále sa držíme vpravo, neodbočujeme. Míňame diviačiu oboru a na točni sa môžeme osviežiť pri studničke. Pokračujeme rovno až po odbočku, kde  z asfaltky odbočíme na lesnú cestu a stále stúpame. Je to posledná odbočka vpravo pred ďalšou točňou - ak by ste ju minuli  vráťte sa z točne.  Uvádzam kontrolné body, ak by ste náhodou zišli zo správnej cesty waypoint 1 - N 48° 52' 12,689", E 22° 7' 50,167", waypoint 2 N 48° 53' 14,172", E 22° 6' 58,380". Dorazíme na lúku Poľana, kde si môžeme doplniť vodu, opiecť slaninu alebo sa schovať v altánku. Na vrchol Vihorlatu nám chýba asi 900 m. Môžeme si bicykle uzamknúť na Poľane ale tí najzarytejší nadšenci si urobia fotku so svojim tátošom aj na vrchole. Informácie o Vihorlate a okolí sú prekvapivo dobre spracované aj na wikipédii https://sk.wikipedia.org/wiki/Vihorlat_(vrch)- tak to nebudem kopírovať. Na západnom vrchole stojí mohutný železobetónový pylón s krížom postaveným v 30.rokoch minulého storočia ako bod trigonometrickej siete. Užite si výhľady a pri zostupe buďte opatrní, najmä pri zjazde do Jovsy, kde môžete stretnúť chodcov ale aj nákladné autá s drevom. Z Jovsy do Michaloviec môžeme ísť po hrádzi smerom na Lúčky alebo sa vydáme vpravo, smerom na obec Kusín. Prajem veľa zážitkov a pekných výhľadov.

Dĺžka: 68 km

Prevýšenie: 1026

Celkové stúpanie: 1163 m

Celkové klesanie: 1163 m

Náročnosť: ťažká

Povrch: asfalt, nespevnené cesty, lesné cesty