Cyklotour #1                        Okruh okolo Oreského

Trasa začína v meste Michalovce. Neďaleko námestia môžete navštíviť Zemplínske múzeum, ktoré sídli v kaštieli rodu Sztáray. Pred kaštieľom môžete vidieť rotundu cca z 9. - 12.storočia, opradenú mýtmi a povesťami, s doteraz nerozlúšteným obsahom. My sa vydáme smerom na Zemplínsku Šíravu a na kruhovom objazde odbočíme smerom na Strážske. Po hlavnej ceste smerujeme do obce Zbudza a následne pokračujeme do obce Oreské, kde si môžeme oddýchnuť pri miestnom rybníku. Prvá odbočka vpravo nás privedie k obecnému úradu, pokračujeme rovno a po krátkom prudkom stúpaní prejdeme na betónovú cestu. Okolo družstva po pravej ruke a kameňolomu po ľavej ruke smerujeme po nespevnenej ceste až na točňu, kde odbočíme prudko doprava. Stúpame až k rampe, kde sa dostaneme na výbornú asfaltovú cestu a čaká nás dlhý zjazd s výhľadmi. Na ceste je schovaná geoskrýša  so súradnicami N 48° 50.883 E 021° 54.195 ale najlepšie je si ju vyhľadať priamo na stránke geocaching.com pod názvom Oreské tour s kódom  GC96W33. Cestou dole nikam neodbočujeme, pozor je potrebné dať na poslednom úseku pred rampou, kde je cesta vysypaná kameňmi. Prajeme pohodovú jazdu.